Semmi vita – Equital Nemesvita

Dombóvári István szállodacápa

Van úgy, hogy az ember nem a megszokott módon szeretne pihenni és előfordulhat, hogy wellness ide vagy oda, nincs kedve a nyüzsgéshez és ahhoz sem, hogy egy nagy rakás fürdőköpenyes embert kerülgessen ahhoz, hogy bejusson egy medencébe. A Szállodacápa következő állomásának ezúttal egy csodaszép és vadonatúj panziót talált meg Nemesvitán.

Csakúgyáltalában
Egy alföldi cápát a Balaton minden színben és formában lenyűgöz. A nemesvitai Equital a Balaton északi partjától mindössze néhány kilóméterre fekszik, tehát a csodálatos kilátás már az odaúton is garantált és akkor még nem is láttunk semmit. Az Equital szinte a semmiből nőtt ki és folyamatosan épül. A szobák kellemesen új illatúak, érezhetően a fa dominál és a vendéget azonnal átjárja a klasszikus kirándulás-hangulat.
A panzióhoz tartozik egy nagyon komoly lovasudvar is. A tulajdonosok lovak iránti óriási szeretetét nem igazán lehet megkérdőjelezni, hiszen a ló motívum mindenhol megjelenik a kulcstartótól kezdve az ágyneműig. Gyönyörű paripák, tágas karámok és profi oktatók várnak minket, legyen szó akár a sportban jártas lovasok formában tartásáról vagy akár a legeslegelső lépésekről. Az élményhez nagyon sokat hozzáad a táj látványa és a tiszta levegő érzése, valamint az ott dolgozók közvetlensége.
Szállásunktól néhány lépésre található a panzió saját étterme. Ígéretükhöz híven nem ragaszkodnak sem a klisékhez, sem az étlaphoz. Gyakorlatilag bármit és bármilyen verzióban kérhettünk, már érkezett is. Ha pedig éppen nem volt hangulatunk hogy mi magunk találjuk ki, mi is lenne a jó nekünk, nyugodtan rábízhattuk magunkat a félig ír szakácsra és megkóstolhattuk az ír reggelit, vagy akár végig is ehettük a teljes menüsort. Egy pohár finom balatoni bor, jó levegő, páratlan kilátás, ugyan mi többre lenne szüksége egy belföldpárti utazónak?!
Nagy kedvence lehet az egész családnak a lovaskocsis idegenvezetés. Egy nagyon kedves középkorú úr hajtja ezt a két lóerős járművet és emellett szimultán idegenvezet is minket. A kötelezőkön túl gyakorlatig megismerhetjük a teljes helytörténetet, a lakosság rétegeződését mindezt határozottan szórakoztató formában, az úriember sajátos humorával megspékelve.

Tuti Súgó
Biztos sokan jártunk már úgy, hogy mindössze egy kis lubickolásra, pezsgőfürdőzésre, vagy pihentető szaunázásra vágytunk, de telis-teli volt a medence emberekkel, a szaunában csak állva fértünk be, a pezsgőfürdő fúvókáit pedig már hajnalban einstandolta magának néhány osztrák nyugdíjas akik a medencék leengedéséig nem is igazán szándékoznak pozíciót váltani. Itt ez nem fordulhat elő.

A panzió számomra legkedvesebb és eddig általam még nem tapasztalt sajátossága a lefoglalható wellness részleg. Mivel a szállást nem tömegeknek tervezték ezért lehetőségünk nyílik arra, hogy előre egyeztetett időpontban néhány órára kizárólag a miénk legyen a wellness minden része, beleértve a kültéri medencét, a sokszemélyes jacuzzit és a nagyon profi finn szaunát. Gondosan odakészítve megtalálunk minden klasszikus illóolajat és a pihenőben pedig magunk választhatjuk a relax-zenét. Egészen nyugodtan hátradőlhetünk és átadhatjuk magunkat a nagybetűs pihenésnek, hiszen biztos, hogy senki nem fog minket megzavarni ebben.
Aki lazulásképpen azt a célt tűzte ki magának, hogy szeretne aktívan pihenni, de nem szeretne lemondani a wellnessről, sőt még az otthon kényelméről sem, annak a nemesvitai Equital Panzió és Lovasudvar az egyik legkitűnőbb választás lehet!
Kapcsolódó Tartalom
    • Bemutatkozás

Falun született. Kisbabának olyan csúnya volt, hogy a szülei sokáig tanakodtak azon, hogy a gyerek helyett a nála sokkal jobban kinéző méhlepényt kellene hazavinni. Sokak szerint a mai napig nem lehet pontosan tudni hogyan is döntöttek végül a szülők. Ránézésre nem lehet megállapítani.

Alacsony. Sokáig azt hitte, hogy ez az állapot változhat. Még egy OKJ-s „Legyünk magasabbak” tanfolyamot is elvégzett, de olyan magasan volt a tábla, hogy nem látta, így megbukott a vizsgán.

Amorf. Hét évente testsúlyának felét leadja, majd újra felszedi. Ezzel mintegy híven demonstrálja a hét bő és a hét szűk esztendőt, amely már-már biblikus metafora.

A szereplés számára terápia. Élvezi, hogy bámulhatja a nőket, akik az előadás alatt a zárt ajtók miatt nem tudnak tőle elmenekülni. Humora nehezen behatárolható, valahol a „ne már” és az „inkább hagyd abba” irányzatokat képviseli. Még nem olyan okos, hogy felérje ésszel, hogy mennyire buta.

Valóra szeretné váltani az álmát. A forintját pedig euróra.